2009. augusztus 21., péntek

A nyolcadik napon


Itt ùgy tunik, hogy minden ùt Poppiba vezet.






Ezt a halat èn segìtettem kifogni ma dèlutàn a sràcnak, de komolyan!



Vègre nem egy tanyakozponton àt vezetett ma az ùt, talàltam Sanselpolcroban egy internetpointot, ahonnan megtehetem a kovetkezo beszàmolòmat. Nem tudom az elmùlt 6-7 nap esemènyeit napròl-napra felidèzni, meg nem is akarnàm, csak a lènyegre szorìtkozva, a dolgok esszenciàja az, hogy: nagyon kemèny. Azt gondoltam, 3-4 nap alatt belejovok az iramba, de csalòdnom kellett magamban. Arra pàr nap utàn ràjottem, hogy 2 liter vìz nèlkul egyik falubòl sem szabad elindulni, hogy a bogolyoket nem kèzzel kell leutni, hanem a sapkàval ès hogy kajàt nem èrdemes magammal vinni, mert megromlik/kiszàrad.
Naponta 20-22 km volt a Guida del Pellegrino szerint a megteendo tàv, egèszen tegnapig, mert ettol kezdve 30 ès ùgy làtom, most màr Assisiig nem lesz kevesebb. Egy napot ìgy is kihagytam: Camaldoliba nem èrtem be idore az apàtsàgba, elotte sàtraztam az erdoben ,màsnap meg a campingben szàlltam meg ès a dèlelottot nagymosàssal toltottem, mert màr amikor kinyitottam a zsàkomat, olyan szagok jottek ki belole, mint exhumàlàskor. Dèlutàn meg megint hiàba kerestem netet, ezek az olaszok teljesen el vannak maradva!
Az ùtròl pàr szò: Az Appenninek kozott vezet, hol osvèny, hol orszàgùt, hasonlò a mi kèk tùrànkhoz, azzal a kulonbsèggel, hogy itt az elso szakaszon a jelolèsek kritikàn aluliak. A legelso pàr km tùl van jelolve, minden falon, meg fàn, ha kell, ha nem, aztàn meg vagy a zold festèk fogyott el, vagy a lendulet, de egyszer csak àllsz egy keresztezodèsben ès nem tudod, merre tovàbb. Ja, a nyilak, csak egy irànyba vezetnek, ha a màsik irànybòl jossz, àltalàban nem làtsz jelzèst, mert feltètelezik, hogy hazafelè màr vonattal mèsz. Ez a zold festèksrayvel valò fujkàlàs azèrt is baromsàg, mert tegnap este, kikèszulve a 30 km-tol addig kovettem a Caprese Michelangelo nevu faluban a nyilakat, mìg teljes osszevisszasàgba nem mutattàk az utat, persze àtkozòdtam, mìg kijott egy szenyor a hàzbòl ès elmagyaràzta, hogy ezeket a nyilakat kb egy hete festettèk fel az elektromos muvek emberei. Az elso kèt napban nem talàlkoztam senkivel az erdoben, aztàn ahogy frekventàltabb helyekre èrtem, megsurusodtek a turistàk, Cornioloban a szamàristàllòbòl àtalakìtott zaràndokszàllàson pedig egy màsik zaràndokkal is talàlkoztam. Megbeszèltuk, hogy milyen jò lesz, ha majd talàlkozunk itt-ott az ùton, de persze ùgy lehagyott, hogy csak a règi bejegyzèseit olvashatom a vendègkonyvekben.
Ma reggel a Capresei campingben kiborìtottam a zsàkomat ès szigorù mòdon kiszanàltam a kevèsbè szuksègesnek ìtèlt felszerelèst. Kb 2 kg ballaszttòl szabadultam ìgy meg,melyeket diszkrèten elhelyeztem a mosdò mogotti kukàban. Mindjàrt vidàmabban indult a nap. Nem mondom, hogy màra nem fàradtam el, de èrzem a kulonbsèget, igaz ez annak is betudhatò, hogy az 1000 m feleti hegyeket màr letudtam, most enyhe 400-600 m-es kozèphg-ben jàrok. A mai napon is a legnagyobb kihìvàst a szomjùsàg ès a meleg okozta. A nap 12h-ig mèg turheto, utàna beàll olyan 41-42 °C-ra ès ezt tartja fèl otig. Utàna megint turheto. Nagy èlmèny ilyenkor gyalogolni pl. az aszfalton.
Na megnèzem van-e ezen a szutykon usb, ha van teszek fel kèpeket. Addig is a mùltkori kèpek magyaràzata:
1 Ezt a bort fogyasztottam Marzanellàban, nagyon ìzletes volt!
2 A kerèkpàros szobra valahol az orszàgùton az erdoben. 30 kg rèz ès 1977 òta nem vitte el senki. Orulet!
3 Az erdei sètaùton ilyen mozaikkèpekkel talàlkoztam ez elso nap.
4 Ot nem tudom ki, valòszìnuleg tulaj unokàja a hotelbol, ahol neteztem.


Na Salve mindenkinek, megint csak nem tudom mikor làttok.

1 megjegyzés:

  1. Helló Bee!

    Kitartás veled vagyunk!
    Sikerült jóól megnevetettni minket ismét!
    Várjuk az újabb kalandokról szóló beszámolókat!
    Üdv M & T.

    VálaszTörlés